Thursday, May 22, 2008

Berita 2 minggu

Dah 12 hari OBM tak memuatkan cerita-cerita terbaru kat sini. Sebenarnya banyak yang berlaku tapi disebabkan oleh masa dan komitment lain maka OBM terpaksa tangguhkan niat untuk updatekan blog ini.
Pagi tadi satu group kereta diketuai Hj Fadzil telah bertolak ke Madinah, insyaallah katanya nak bermalam disana. Macam OBM dan satu kerea lagi insyaallah akan ke Madinah pagi2 besok. Niatnya nak meziarah tempat2 bersejarah islam juga insyaallah bersembahyang Jumaat di Masjid Nabawi. OBM akan ikut beberapa kekawan yang dah beberapa kali ke Madinah. Mereka lebih tahu tentang tempat2 di Madinah nie. Beruntunglah OBM dan mereka2 yg datang terkemudian dengan adanya bantuan2 mereka2 yg dah sampai awal yang begitu prihatin dan sentiasa sedia membantu. Tinggal diperantauan ini kekawan seperti mereka inilah yang mengukuhkan azam kita dan menguatkan tekad untuk terus bertahan.......
OBM telahpun berpindah dari Ballad (Bandar) Yanbu ke Lighthouse hotel di Royal Commisioning(RC).

OBM bergaya di dalam Masyaal Apartment di bandar Yanbu (Ballad)


Zikhan dan Abg Raffi yang masih di bandar Yanbu

Zuraili (VillaBayu), W Azmi, Ahadin, Leman dan Hj Fadzil lepak depan TV

Sekarang kekawan kat sini dah mula survey rumah yang available kat sekitar RC. Beberapa orang dah hampir positif akan berpindah ke rumah baru setelah beberapa hari kesana-sini mencari rumah untuk disewa. Berpandukan kepada cerita mulut, nampaknya sewa rumah atau apartment kat sini adalah dalam lingkungan 25k hingga ke 50k setahun...bergantung kepada bilangan bilik dan samada fully furnished atau tak..
Nanti sambung lagi...

4 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum C'Din, mung sihat ke? Group makan kita dah berpecah.. terasa 'vacuum' lah bila lunch time.. sebenarnya hampir tiap2 hari aku buka blog mung tapi.... agak hampa juga pasal no updating work done. Ape2 pun kita org paham pasal kesibukan dan kesukaran utk akses internet menyebabkan blog not updated. Gambar mung possing dlm apartment tu nampak silau sikit lah..tapi handsome tetap terselah jugok.. he..he.. FYI..lately politik M'sia kembali panas selepas TDM masuk gelanggang balik.. just wait n see ajelah..

Cukup sembang setakat ni dulu.. All the best to you. CZ

Anonymous said...

aku kabo smula sini yang TDM dah kuar umno. tadi aku tulis kat comment bwh yg lama tapi takut mu dk baca. Saje utk maklumt terkini.Bila mu cuti bulan lpn, aku dk sabo dah nak bibit mu tu.

Anonymous said...

Din,
Tak dok mu kat sini, aku makan sorang je kat Optimal canteen. CZ makan kat canteen CUF. Aku nok kene cari supaya boleh makan kat Canteen Sabic.
Anyway, tengok gambor mu sejuk hati aku, kek gi balik M'sia nanti, aku panggil mu Hj Din pulok.
Family confirm ke bulan 8. Kalu betul, aku nok suruh cikgi aku call cikgi mu untuk prepare untuk aku. Mana tahu, sabic panggil aku.

OBM said...

assalamualaikum CZ, Kak Tie, Mohcun,
Pertama sekali nak mintak maaf pada semua sebab tak dapat nak update blog. Baru hari berjaya masuk balik ke blog nie selepas beberapa hari tak dapat access. Insyaallah malam nie OBM akan cuba updatekan dengan gambar2 terbaru. CZ - kesian ker mohcun sebab kena makan kat kantin, mung begilirlah hari cuf besok optimal...heheh..tentang politik tu memang aku tak tinggal memang ada masa masuk ler blog...semalam tengok alonso dapat no 10 jer...memang frust...tambah lagi buat masa nie tak der lagi siaran langsung F1..mohcun, aku inysaallah balik bulan 8 nie..nanti kalau aku betul balik bolehlah kita carik restaurant baik2 dan lepak...kak tie, dah tak sabo nak abik bibik ker? hari tu cik aa dah sambung bibik kira oklah tu...insyaallah ..sehari dua nie nak try book ticket untuk cik aa dan bebudak tu..kalau tak ada aral bulan 8 nie diaorang datanglah kesini...