Monday, June 30, 2008

Malaysiarabian

Untuk sesapa yang tak paham wording kat atas tu bolehlah tengok gambar yang OBM masukkan kat bawah nie.
Camner? Ada nampak macam malaysian - arab ke tak? Hehehe, sebenarnya nie pakaian beragam masa majlis suai kenal dan jamuan orang Malaysia & Singapore Yanbu di Radiisson hotel hari tu. Untuk gambar yang lebih lengkap mungkin bolehlah rujuk ke laman web lemanmardi atau zuraili villa bayu.
Saje jer tu, kalau Pak Arab nampak mesti dia kata 'Masyaallah'...emmm..dia seronok kitapun seronok. Lagipun kalau pakai jubah nie senang sikit, selesa lagi..jadi bukan setakat meniru-niru jer...ada hikmat disebaliknya tu.

OBM, W Azmi, Hj Fadzil dan Zuraili yang dengan cermerlangnya jadi M.C malam tu


Antara makanan yg dihidangkan, beriyani ngan kambing panggang seekor, lemak dan bermadu..hehe

Diantara Malaysian yg hadir, gambar kat screen tu Presiden Malaysia Yansab seumur hidup...masa mula2 datang Yansab dulu

OBM rasa majlis2 macam nie memang patut diadakan setiap bulan kalau boleh, almaklumlah kat sini masing2 sibuk dan tak ada masa nak beramah mesra so bila ada perjumpaan macam nie barulah boleh gelak sakan. Masa nie dah jadi macam suasana kat Malaysia ngan W Azmi dan Nazir sibuk pasang lagu melayu, lepas tu Zuraili lak siap berpantun lagi.
Mana-mana yang bawak keluarga lak, boleh biarkan anak2 melompat ke sana sini macam suasana hari raya...sebak lak rasa heheh. Orang perempuanpun kita bagi peluang berucap malam tu untuk perkenalkan diri, kalau kat Malaysia mungkin dah biasa tapi kat sini jadi satu perkara ajaib bila nampak pompuan pegang mike untuk berucap..
Insyaallah macam kata Presiden Seumur Hidup, Hj Rohaizad, katanya kita akan buat lagi majlis yang serupa selepas raya puasa nanti, masa tu kita pakat bakar lemang dan satay...biar semua orang kat Yanbu ie tahu yang bangsa Malaysia dah datang dan akan survive.........

2 comments:

Shahrol Sabaruddin said...

Din,

First sekali aku nak cakap memang handsome, mengalahkan orang Arab lagi.

Amacam life kat sana? Kita kat Kerteh nie, alhamdullilah!
Saja nak jengok kau punya blog sebab aku tanya Haji KJ.

Aku pun ade laman blog tapi first time je create lepas tu tak update update pun!

Macam mana pun at least dapat jugak aku tengok Arab dari perspektif orang merantau!

OK, ada time, aku hantor comment aku lagi!

Shahrol Sabaruddin.

OBM said...

shahrol- life kat sini ok jer..mula2 tu culture shock teruk jugak tapi alhamdulillah dah ok skrg. akupun bukannya rajin updatekan blog nie, bergantung kepada cerita yg ada dan internet connection. dah lama register untuk internet tapi tak settle2 lg..ntahlah labu..tunggu jerlah...itu budaya kat sini.kalau mung ada idea untuk aku masukkan apa2 topic kat blog aku nie, mung email jerlah..insyaallah aku cuba tunaikan..kirim salam pada semua..